Rabu, 29 Julai 2009

Teko


Ada yang panggil teko macam ni teko janda....akak tak nak panggil teko janda sebab akak b.eli baru lagi..jadi akak panggil teko anak dara kot...nant kalau dah jumpa anak-anak barulah dipanggil nama lain..

Akak beli ni masa pergi bersama ummi kuantan..masa ummi nak cari pinggan lama...bila gi kebahagian pinggan lama..ternampaklah teko ni..apa lagi cepat-cepatlah tangkap..ni gambar belakang teko...

Bahagian depan...bunga ni otai pinggan lama kata bunga ros jambatan hitam..memang dah jumpa pinggan leper kat kota bharu...jadi bila nampak aje teko ni terus sambar..masa hari yang sama akak beli teko bunga padi.

Chop kedua-dua teko ni sama.

Kedua teko ni elok aje cina tu aturkan sebelah menyebelah.

Teko bunga padi..beli pada hari yang sama..akak pun dah ada pinggan leper bunga ni..

Seronok pergi kali ni dapat teko..lepas ni pelan-pelan cari anak dialah pulak..nak lengkapkan set ni kena makan berbulan...pasal bulan pose dan raya nak pakai duit..jadi beli yang perlu aje dulu.

4 ulasan:

MrsNor berkata...

amboi kak ina, bukan main lagi banyak koleksi terbaru kini. Tak muat rumah nak simpan antar ke KB iyer, sy tolong simpan di rumah sy hehehehe

esKay berkata...

berkenan tengok teko bunga padi tu...

Mat Gebu berkata...

salam kak ina..saya lom ada lagi kak teko ros hitam jambatan tuuu...pinggan leper dan mangkuk kuah tu ada lahh....

kak ina kl berkata...

salam MrsNor..akak punya baru suku tau dari kamu punya..skrg ni memang dah tak ada tempat nak show..jadi msk dlm kabinet dulu..nanti ada duit banyak baru beli tpt pameran baru.

salam esKay..memang lawa..dulu tak ada kat kedai tu...kebetulan gi adalah pulak..dah rezeki akak agaknya..

salam mat gebu..nanti kalau ada kamu nak tak....tu pun kalau ada lagi..