Jumaat, 19 Jun 2009

Yang Mana Ori..Yang Mana Ciplak

Piring kecil bunga kangkung four season ni dapat kat satu kedai di kuala lumpur jugak...alahai kesian akak tenguk...cina tu letak kat belakang sekali...bersepah-sepah...selongkar punya selongkar .....

jumpa...tapi sayang cuma ada satu aje...

ada chop...

Gali-gali kat bawah rak tu jumpalah pulak lagi satu piring buat bubuh sos cili/sambal belacan..tapi taklah lawa macam yang pertama .... tinggal satu jugak..tenguklah gambar bunga kangkung tu...tak sama...

Warna bunga kangkung tak terang macam yang pertama..oleh sebab nak kawankan dia akak pun belilah jugak..

belakang dia memang tak chop...tak tahulah yang mana satu ori..yang mana satu ciplak...

10 ulasan:

~Yatt~ berkata...

yg liling ut lama..yg takde cop tu reprint..kalau tak salah ler akak..sbb kaler yg xde cop tu pun kureng menarik..hehe..

Teratakantik berkata...

k.inakl,
kita komen ekk, yg tak ada chop lagi lama dari yg berchop...yang tak ada chop ni sebelum adanya kilang..bila dah ada kilang barulah pengeluar guna chop semua..kira zaman tu changgih laa sikit ...

n yg bertulisan cina kira lama dari yg tak ada tulisan cina tuee

ain berkata...

bab2 ni mmg saya tak tau!! x pe lah kak, asal boleh buat collection!

MrsNor berkata...

Salam
Masa kat kedai brg terpakai tu byk bunga kangkong yg ada tulisan china..tak tahu ler yg mana ori yg ciplak

rimanilzah berkata...

menarik koleksi kak ina. selain "made in china". bunga kangkung yg ori lebih terang.

pingganlama berkata...

salam kak

bunga kangkung ni akak nak jual tak?saya nak beli boleh tak

SariSam berkata...

Setahu saya la..Orang kata..Kalau takde cop lagi lama..Lagi antik la..Tak sure la pulak corak bunga kangkung ni ada yg xori ke tidak..Sebab spesis bunga kangkung ni banyak..

kak ina kl berkata...

salam yatt...klu tgkkan yang ada chop tu memang lawa dari yang tak ada cop..entahlah..

salam teratakantik..la mcm tu pulak pendapat kamu....confusessss...

salam ain...org tak minat minat memanglah tak tahu..

salam MrsNor..cuma org yang pandai aje pasal benda ni yang boleh menilai ...betul tak?

kak ina kl berkata...

salam rimanilzah...akak pun rasa yang ada chop mcm ori..tapi tak tahulah pasal ni semua..

salam pinggan lama...akak dpt satu aje..camna nak jual..syglah pulak...nanti kalau terjumpa lagi akak bagi tau kamu ye..

salam sarisam..tulah pasal....skrg ni bunga kangkung dah banyak..re print balik katanya..buat kat singapore pulak tu..
klu yang unik aje akak beli..

Gee berkata...

Salam perkenalan kak ina kl. Kak gee pun nak tau cam ner nak kenal ori atau reprint. Macam2 pandangan - Yatt ade, teratakantik pun ade....