Khamis, 8 Oktober 2009

Tempat Basuh Tangan Lama

Nilah benda yang akak kutip kat rumah fil masa hari raya ketiga..masa kemas dalams stor..akak pun menyibuk sama....nampak tak bahagian bawah tempat basuh tangan tu...bersepah aje dalam stor
kesian tenguk bekas basuh tangan tu terletak dalam stor ...tergolek cam tu aje...akak pun  minta dengan fil...nasi baiklah dia kasi...
tapi tak tahulah apa adik beradik suami akak kata...best ek tengul lubang tempat air mengalir tu..siap pasang ensel lagi....bila dah di bersihkan barulah nampak berkilat sikit..
tangkai ni macam kepala ayam pun ada ..
 tak berapa jelas tulisan kat bawah bekas ni..al maklum selalu sangat di guna..pastu mereka basuh guna berus/span dawai...hilang dah tulisan tu..tak berapa nampak...atau akak yang rabun..
Sekarang ni akak letak kat tempat yang layak tapi ada senget sikitlah...tak kisahlah kan...bukan senang nak jumpa benda lama macam ni...gi kat giant pun nak beli bekas basuh tangan kristal sampai RM29.90....ni dapat free..tulah serba salah nak pakai atau pun idak..sayang sungguh nak pakai sebab ada satu ajer..

2 ulasan:

MrsNor berkata...

salam kak ina
suka tengok bekas tu..kak ina kasi ia pakai bedak sikit pasti cun tu. Bertuah kak ina

QueenJah berkata...

Salam ina kl,

baca ent3 ina buat akak teruja betul nak wat koleksi gak, dulu2 mmg sker tp...kenangkan umah kecit takdak tempat nak simpan, tu yg senyap dulu, tapii...rasa2nya dah tahan jugak nih! heee...