Khamis, 12 Ogos 2010

Khazanah Antik Di Rumah Tradisional Melaka Perigi Hang Tuah

Masa pergi melawat arwah kakak ipar di Melaka, akak singgah kat Perigi Hang Tuah.  Naik kat atas rumah tradisonal melayu melaka, nak tenguk apa yang ada.  Nak naik hulurlah RM1.00.
Mak datuk, bestlah..macam-macam ada kat rumah ni..banyak jugak barang lama yang ada ada kat dalam tu. Ada pinggan lama, gelas lama dan piring lamaalmari lama..kalau di cat balik memang meletup..pastu bubuh pulak hiasan barang lama.  Dan mangkuk sia fesyen zaman dulu..nanti akak show lagi yer..

5 ulasan:

mamawana berkata...

Antik yg cantik....Kena dikekalkan warisan khazanah lama tu. I like..

chentamiera berkata...

Suka bentuk rumah lama tu...cntik n almari antik tu..kalau la ada kat umah, msti nmpak cntik sgt kan....huhu..kat luar msti jual mahal..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

nice

Kalamhati berkata...

usaha wujudkan blog khazanah ni sangat dipuji..tahniah!

Ejen 010 berkata...

cantik la mangkuk sia tu..colorful..