Ahad, 4 April 2010

Acuan Kueh Akok (betul ker)

Rasanya acuan kueh akok...betul tak orang Kelantan...pasal akak tak pernah makan kueh akok..jadi akak tak kenalah acauan dia camna..

Acuan tembaga ni akak dah beli  lama sesangat..masa akak kerja lagi..dulu akak,  mak dan abah selalu gi ke Kota Bharu..dalam tahun 90...an...sebab cari nak sutera nak di jual di sini.
Kebetulan ada pulak sepupu abah jual barang camni..akak lupa pulak kat kampung apa ke nama..
kat dalam rumah dia memang banyak sungguh benda-benda  camni..
 sampaikan nak jalan pun tak boleh..sampai pihak muzium kelantan pun pernah beli barang tembaga lama dari beliau...tapi sayang bila arwah meninggal semua barang ni di jual lelong oleh anak-anak dia..rugi sungguhlah kan..anak dia tak tahu kot nilai barang ni..

2 ulasan:

MrsNor berkata...

salam kak ina
a'ah betul lah tu acuan akok...sekarang pun masih ada org jual ..juga dr tembaga..berat semacam...sy ada satu...dah lama emak kata..seumur saya dia kata hahahaha

kak ina kl berkata...

salam nor..ooo ada lagi org jual ek...harga dia entah dah berapa RM lah sekarang ni kan..