Jumaat, 7 Ogos 2009

Koleksi Bunga Terung

Rasanya dah banyak jugak koleksi bunga terung ni...mungkin kalau jumpa lagi kena beli...pasal dah ada banyak jugak...kononnya berazam nak jadikan satu set...mungkin ambil masa yang panjang.

Piring leper bunga terung ni dapatlah 3 keping...beli kat kota bharu..

Rasanya piring ni belum di gunakan...tapi dah beli kat kedai bundle tak berani nak guna..buat display atau simpan dalam gobok ajelah jawabnya...kabinet nak pamer belum ada lagi...kumpul bebanyak dulu...

Ni semua hasil belian dari nasir kat bandar baru bangi...booked dah lama..tapi baru nak ambil minggu lepas...tak percayalah dengan posman ni..karang pecah macam gelas hari tu...menyesal tak sudah nanti...dekat bolehlah..tapi kalau jauh guna courier lagi bagus..

Keadaan teko masih baik lagi...nasir kat dia beli kat orang melayu...tapi sayang pulak nak pakai..pasal susah nak dapat kat kay ell...kalau ada pun mahal giler...

Gambar dah tak berapa bagus..sebab dah di pakai...agaknya tukang basuh pinggan ni kasar sangat ...guna pencuci periuk kot!!!
Close up sikit....nasib baik gambar kat cawan masih cun lagi...

Piring ni lagi teruk..... sayang semua gambar kat piring cawan dah nak pupus...dah nama pun piring lama...Cuma nampak bekas aje..tulah pasal nasir kurangkan harga. ishhhhh ....tak apalah ...nak buat koleksi bolehlah..

Semua chop yang sama...kecuali pinggan leper
dari kota bharu tu tak ada chop...

2 ulasan:

en_me berkata...

chantekknyerr..

liz berkata...

klasik sungguh...
mengimbau zaman kanak2...
tuang air dalam pinggan supaya cepat sejuk
Tahniah...atas usaha ini